Sınava Girmeden Önce Okuyun




     
                                 Fotoğraf: Bahar Erdim @NewYork
                                                                             
                                                                https://www.perihanyilli.com/    
Öğrenciler birbirini kaygılandırır.
      Aileler kaygılandırır. 
      Sistem kaygılandırır 
      Sen kendini kaygılandırırsın...
      ...

       Kolay gelsin öğrenci arkadaşım


      Mümkünse birkaç gün öncesinden;

      İçinde sınav ve sınav kaygısı geçen her türden konuşma ve televizyon programından uzak durun.
      Kaygıyı düzeltecek  kitap ya da yazılar okumayın.
      Kişi kaygıyı aşmak isterken bu türden yapılacak her şey kaygıyı daha çok arttırır.
         
       Sınava yüklediğiniz anlama dikkat edin. Anlamlar genellikle  de kazanamamaya  işleyen olumsuz yapılardır. . “ annem ve babam hayal kırıklığına uğrar üzülür, arkadaşlarım arasında rencide olurum benzer düşünceler  kaygıya sebep verir. Kökeninde değersizlik duygusu oluşur. Aslında bunlardan kurtulabilmek  “düşüncelerin nasıl kontrol edileceğinin bilinmesi ile mümkün olacaktır.
        Gevşeme ve nefes egzersizleri uygulaması sürece hazırlıkta bedensel ve zihinsel açıdan rahatlatacak ve  daha net düşünmenize yardımcı olacaktır. 
       Düşüncelerinizi kontrol edebilecek bedensel ve zihinsel konsantrasyonunuz artacaktır.

 Sınav anında olası durumları yönetmeniz için:

       Sınavın ilk anlarında kalp ritminde artış olabiliyor oksijen hiperventilasyonudur  kısa süreli bir panik  atak durumudur ve özellikle beyne - kalbe oksijen  gitmemesinden kaynaklanır.  

       Kişi her şeyi unuttum sanır bu süre 3-5 dakikadır. Çok az öğrencide yaşanır.

       Böyle bir şey olması mümkün değil merak etmeyin beyniniz buna izin vermez.  

       O esnada “gözlerinizi kapatın derin bir #nefes alın 5-6 saniye tutun yavaş ve sakince verin 20 tur yapmanız halinde normale döneceksiniz. 120 atımlara çıkan kalp ritminiz 70’ lere dönecektir.  Bu süre size zaman kaybettirmez aksine sınava daha sağlıklı şekilde dönmenize katlı sağlar. 
          
       Sınav anında zihniniz başka yerlere mi kaydı?

       Konsantrasyonunuzu çağırmak için kendinize şu stratejiyi uygulayın” hiçbir yere gitme sen şu an buradasın!”


Çocuklarımıza aile bireyleri olarak nasıl yaklaşmalıyız? 

Rahatlaması için gevşeme egzersizleri yaptırın hatta beraber yapmalısınız. Benzer gerginlikler sizlerde de vardır. Sizin her türden yaklaşımınızın onun davranışını ve enerjisini doğrudan etki altına alacaktır. Bunu için nefes tekniklerinden destek almalısınız.
Ebeveynler bazen iyi niyetle yararlı olacak ve rahatlayacaktır düşüncesiyle çocuğa “ben sana güveniyorum, ben sana inanıyorum, sen yapacaksın, başarabilirsin biliyorum, yapamaman için bir neden yok ve ya tam anlamıyla çalışsaydın böyle olmazdın!” tarzında konuşmalar yaparlar.
Çocuğa verdiğiniz mesaj “benden çok fazla bir sonuç bekliyorlar, başaramadığım zaman da çok fazla hayal kırıklığına uğrayacaklar. Onun yerine “Senin çaban yeter, sen elinden geleni yaptın”.
Çok büyük anlamlar yüklemeniz  onu zorlayacaktır.  Sınav sonucuyla değerinin çok fazla etkilenmeyeceğini inanırsanız o da inanacaktır.
Kaygı çok fazlaysa, konuşması sağlanarak  tüm düşünce ve duygularını anlatması için ortam yaratın.  Bir süre sonra ne kadar gereksiz düşünceler yaptığını kendisi de farkına varacaktır.

Ödül sınav başarısını arttırır mı?

Öğrencinin yaptığı çalışmalar bir ödüldür. Sonuçta birçok parametre vardır ama sonuç süreçteki kaynak kişiyle alakalıdır. 

Sınav yerine ailelerle mi gidilmelidir?

Bu şehrin trafik durumuna ve öğrenciye bağlıdır. Gitmeyin denilse de aile gidecektir. 
Peki nasıl gitmeli? Giderken “sen yapabilirsin. Biz senin arkandayız. Biz sana güveniyoruz. Gibi cümleler söylenmemelidir. Normal olağan konuşmalar havadan sudan sohbetler edin.

Sınav sonrası nasıl davranılmalıdır?
İlk bir hafta sınavla alakalı hiçbir şey konuşmayın.  Bu sürede yapılan her konuşma çocukta dengelerini bozacaktır.   

Sınav iyi geçmemişse nasıl davranılır?

Bu bölüm yeni bir sürecin başlangıcıdır. 
Geçmiş bir zamanın sonu yeni bir sürecin başlangıcı. 
Burada gösterilen her davranış hayatın içinden birtakım tutumlarında öğrenilmesidir. 
Hayatta sayısız bitişler ve yeni başlangıçlar vardır.
 Bu anlarda hayata dair olayları konuları nasıl yönetecekler,  amaç yaşamları boyunca denge içinde yaşamalarını deneyimlemeleridir. 
Kriz denilen süreçleri yönetmelerini de öğrenmeleridir.
Sınav bir sonuç değil yeni bir sürecin başlangıcıdır.
Yeniden hazırlanma süreci ya da eğitime devam etme sürecidir.

http://pozitifid.blogspot.com.tr/2015/11/snavda-stres-ve-kaygy-yonetme.html


Hayat her şeyden daha hızlı akıyor  
Yaşama dair, başarılar sizinle olsun...


                 İletişim@Randevu 
          http://www.perihanyilli.com/
           pozitifid@gmail.com 
           gsm 0553 866 86 30
           http://pozitifid.wix.com/pozitifid 
           https://www.instagram.com/perihanyilli/
https://twitter.com/pozitifid/ 
           
          Access Conciousness Bars Uygulamacısı Nefes Terapisti, Holoterapi, Reiki Nlp Uzmanı, Çocuk Ergen ve Yetişkin Danışman ve terapisti, Objektif Testler (zeka,kişilik,gelişim,beceri) Uygulama ve Raporlama 
Not: Kitap içinde stres, kaygı,panik atak,depresyon gibi durumları iyileştirmeye yönelik kolay uygulanabileceğiniz tekniklerden yararlanabilirsiniz...
Başarılar






Popüler Yayınlar