hayalleri uygularken " 0 " almak...

hayalleri uygularken "0" almak.




artistik buz pateni yapan bir öğrencimin öğretmeni  olmak bana şans mı oldu şanssızlık mı ?
ya da O'na ben şans mıydım?çünkü  çalışmalarını yapabilmesi için sınırlııklarım dahilinde hatta biraz da aşarak her türlü toleransı sağlıyordum..


daha çok küçüktü ilköğretim okulu nun 1. 2. sınıfları.
başarısı yurdumuz  sınırlarını aşmıştı
balkanlar da avrupa da başarılara imza atıyordu..
ailenin olağanüstü çabaları ile buz pistleri özel kapatılıyordu
sabahın 05- 06 saatlerinde antremanlar
aynı gün okulunda sınavlara girme zorunluluğu
akademik başarı dediğimiz "not sisteminin esas alındığı " sistemde başarma notu kaç olabilirdi ?sizce...
doğal olarak iki ayrı ekolü götürememenin verdiği handikaplar..
böylesi özel yetenek ve çalışmaların içinde olan bir çok öğrencim oldu
sanat ya da spor dalları ile profesyonel çalışma içinde olup diğer taraftan da okul başarı puanları için çaba harcamak....çok zorlu bir süreç yaşadı bu çocuklarımız , yaşıyorlar da ..
düşünün lütfen ! zevk ve keyif için dahi işimiz dışında " hiç zaman ayıramyoruz" dediğimiz yan  aktivitelerde bu çocuklar bu gençler profesyonel olarak zaman emek para harcıyorlar , 
............... 
yalnızca sol beyne odaklı günümüz dünyası
rekabet piyasası
başarılı olmak için "mutlak sınav kazanacaksın" zihniyeti...
beynin her iki lobunun aktif hale gelmemesi için adete çırpına insanlar, sistemler..
temelinde;  vur kaç yeter ki kazan  , anlayışları ...


oysa ki ; dünyalı bir Einstein gerçeğini model almalı

Okulda matematikten kalan ve hayal kurduğu için neredeyse üniversiteden atılacak bir  Einstein , 
"görecelik  kavramını "masasında otururken değil, yazın bir tepede yatarken bulmuştur.
Yarı açık - kapalı gözlerle  gökyüzüne baktığında, kirpiklerinden içeri süzülen güneş ışını kirpikleri arasından   binlerce ufacık güneş ışını halinde dağıldı. 
Einstein güneş ışınlarından birinin üzerine binebilseydim diye düşüncelere daldı ve
 hayalinde evrende bir yolculuğa çıktı. 
Hayal gücü onu öyle bir yere götürdü ki, okulda öğrenilen fizik ona orada olmaması gerektiğini söylüyordu. Bu konuda endişelendi ve kara tahtasına geri döndü, hayal gücünün okul eğitiminden daha doğru olduğuna inanarak, beyninin ona söylediği gerçekleri açıklayacak yeni bir matematik üzerinde çalıştı.
 günümüzde   görebiliyoruz ki aslında beyninin her iki yanını da olağanüstü ölçüde kullanmıştı.
 Beyninin sağ yanı o  fevkalade  hayali yolculuğu üretmişti. 
Beyninin sol yanı yeni bir fizik ve matematik geliştirmek ve yarattığı imgeyi resmi formülize etmek amaçlı kullanmıştı . Bu iki lobun kullanılışı insanoğluna tüm zamanların en önemli teorilerinden birini sağlamıştı
izafiyet teorisi ni hatırlarsak;
  & Yerçekimi (kütleçekimi) ivmeli hareketten ayırt edilemez (Eşitlik ilkesi


  
 & Yerçekimi bir kuvvet değildir, uzay-zaman'ın geometrik eğriliğinden ortaya çıkar 

  &  Kütle uzay-zamanı eğiyorsa bu eğilmeden zaman da etkileniyor ( görecelik ilkesi
...............
hayallerini yeteneğini kullanamayan ve hayallerinde sınıfta kalan bir öğrencim...o süreci üzülerek birlikte yaşamak
beynin her iki lobu eşit olarak kullanılmadıkça dünya düzeni olması gereken düzeni yaşayamayacaktır
bu  doyurulamayan bilinçaltına (ID)  bireyselliğe  coğrafi yönden ekosistem de dahil olmak üzere , tersine ilerleme gerçekleşiyor 
kim bilir ne eistein'leri kaybediyoruz?...

Şu anda olumlu bir tutum içinde yaşamak “ kaliteli hayat yaşadım “ diyebilme fikrini desteklemektedir


Pozitif ID


Kişisel Gelişimin Profesyonel Tasarımı..











Popüler Yayınlar